:: Menu ::

Prognoza WP.pl

:: Przejścia-Kielecczyzna ::
Cele działu:
1. Gromadzenie informacji o przejściach w podkieleckich rejonach wspinaczkowych.
2. Aktualizacja internetowego przewodnika po świętokrzyskich ogródkach wspinaczkowych poprzez:
- wpisywanie propozycji wycen dla istniejących dróg - co pozwoli lepiej określić ich trudności
- zamieszczanie informacji o nowo powstałych (poprowadzonych) drogach, "odkopanych" ścianach czy też całych ogródkach (te informacje należy zamieści w polu KOMENTARZ w poniższym formularzu)

Zapraszam do wpisywania swoich dokonań.

:: Archiwum: 2005 :: 2006 :: 2007-2008 ::

Suma:41

Rejon Droga, wycena, styl Data przejścia Autor przejścia

Tatry Grań od Wrót Chałubińskiego do Zadniego Mnicha OS 2017-08-14Eva i Karol
Grań od Wrót Chałubińskiego do Zadniego Mnicha Wejście na grań - pierwszy wyciąg (IV) i tu kończą się trudności. Całość grani pokonaliśmy na lotnej asekuracji, ładne widoki, czasem "lufa" z prawej czasem z lewej. Idealne miejsce do nabierania wprawy w lotnej asekuracji. Łatwo i asekuracja głównie z pętli, partner w zasięgu wzroku. Wejście na Zadniego Mnicha - trzy wyciągi (III) ze względu na załamywanie się liny. Całość przejścia w butach podejściowych - wygodnie. Zjazd z wierzchołka 50m już we mgle, wrażenia podążania w nicość. Dojście do szlaku długie ze względu na ograniczoną widoczność.

Tatry Motyka V TRAD 2017-07-29Kinga i Ania
W sobotę we dwie poprowadziłyśmy Motykę. Pierwszy i czwart wyciąg Kinga, drugi i trezci Ania.

Tatry Północny Filar Świnicy IV TRAD 2017-03-27Paweł Kopeć z Kolegą
Piekna tura, w dniu dzialania obfitowala w wyciagi mikstowe skala lód,firny,trawy-zlodzone trawy jak i wyciagi w pełni drajtulowe, bylo sie gdzie nawspinac. Dlamnie to piata droga wspinaczkowa w Tatrach tej zimy dzieki czemu czulem sie tu wmiare pewnie. Skladam dzieki partnerom, ktorzy doprowadzili mnie do tego stanu ;)

Tatry Kliś, Kocioł Kościelcowy V OS 2017-03-13LeszekJ, Edyta G, Ewa i Karol
Droga zrobiona na dwa wyciągi + pola śnieżne do stanowiska zjazdowego. Pierwszy wyciąg stosunkowo łatwy, za to zacięcie na drugim wyciągu już było wymagające. W zacięciu dobra asekuracja, trzeba zakładać swoją i dwa stałe haki.

Tatry Oczy pełne loda 4+/5 OS 0000-00-00walek, w. roj, d. krzyściak
Szliśmy na Alicje, niestety nie istnieje już. Powyższy lód elegancki, ale troche nerwowy, miedzy skała,a lodem płynie potok, więc jest czujnie.

Tatry Kuluar Kurtyki WI3 OS 2017-01-21Paweł Kopeć i Ania
Pierwszy wyciąg, czy to w uwagi na jego dziwaczny (ni trudny ni łatwy) charakter czy też z uwagi na fakt, że był to nasz pierwszy lód w Tatrach, był dla nas doświadczeniem dość przerażającym 😀 Drugi, choć kluczowy, przeszliśmy już na większym luzie, choć motywacja przy przebijaniu sie przez kruks sięgała zenitu. Po czasie jednak mogliśmy stwierdzić, że był to jeden z przyjemniejszych odcinków drogi :) Ostatni wyciąg to 60 metrów wspinania w lodzie o zmiennym nachyleniu i marnej jakości. Ten etap pokonywaliśmy już w świetle gwiazd i czołówek. Drogę pokonaliśmy używajac siedmiu śrub, choć jakby bylo ich więcej wcale byśmy nie narzekali. Na koniec rispekt dla Anki za przełamywanie słabości i dzięki za tradycyjną i niezłomną wiarę w sukces zespołu :)

Tatry Bruce Lee VI+/-VII OS 2016-12-07walek, wojtek k
Na początek sezonu w sam raz. Niby Bula ale można sie fajnie poruszać. Tyle że kluczowy wyciąg troche na siłe, idziemy płytką mimo, że meter w prawo mamy zaciątko za 5. No ale tak to już jest na ściankach wspinaczkowych. Co do wyceny to ok VI+, ale nabija jak VII bo warto wbić haka.

Tatry Stupid Wall VII OS 2016-09-09walek, M Radliński
Główny cel czyli Janiga był potężnie oblegany wiec naparliśmy na ww. Kluczowa płyta jest ciekawa i ładna, konsultantem w sprawie obicia był zapewne sam Stefan, co również generuje pewną trudność. Dzień wcześniej zrobiliśmy Via AliNina na Osterwie, też ładna, ale niedługa, obita.

Tatry Pachniesz Brzoskwinią VII- OS 2016-08-27Sylwia i dr
Sylwia otworzyła wynik prowadząc elegancko 1. trudny wyciąg; mnie udało się go utrzymać robiąc 2.; te siódemki minus zdecydowanie trudniejsze niż ta z 1. wyciągu Matrixa na zach. Kościelca;

Tatry Zachodni Filar Ganku V+ RP 2016-08-13Łukasz Zioło & Michał Przysucha
Było to drugie podejście, w pierwszym niestety musieliśmy zrobić wycof po pokonaniu kluczowej przewieszki z powodu braku czasu  Sam Ganek jest dosyć słabo dostępnym i dosyć odległym szczytem, 3h dojścia ścieżką taternicką przez Dolinę Złomisk oraz Rumanową, którą trzeba dość dobrze znać żeby się nie zgubić i nie wejść w trudny teren. Drogę zaczynamy o 12:00, 1 wyciąg to formalność, 2 z przewieszką to kluczowy fragment drogi (w przewieszce znajduje się jedyny, zresztą ruszający się hak na całej drodze). Notabene wycena V+ wydaje się dość elastycznie zaniżona  Gdy udaje się ja pokonać wydaję się, że dokończenie drogi to tylko formalność. 3-ci wyciąg to piękna płyta zakończona długim zacięciem, idąc na drugiego zrzucam małą wantę. Na 4 wyciągu niestety zaczyna mżyć, a na 5 wyciągu mżawka przeradza się w słaby deszcz. 6 wyciąg to ostatnie trudne miejsce, czujny trawers w prawo, zastanawiam się czy damy rade bo skała zrobiła się cała mokra, a mnie kapie z kasku na twarz. Na szczęście Michał przechodzi trawers bez zająknięcia. 7 wyciąg to parę metrów w górę i dojście granią do stanu, tutaj popełniam mały błąd łapiąc się dwoma rękami i stając na dużej płetwie, która była po prostu luźnym kamieniem. Miałem wrażenie że cała grań się wali, na szczęście skończyło się na strachu. Będąc przy stanie związaliśmy się lotną i zaczęliśmy schodzić. Gdy wydawało się, ze jesteśmy już bezpieczni, obydwie żyły zaklinowały się w rysie, pomiędzy mną a Michałem. Liny nie daliśmy rady ruszyć w dwójkę, nawet przy użyciu jebadełka. Z względu na to że już mocno się ściemniało a nie znaliśmy drogi zejściowej zdecydowaliśmy się na cięcie liny. Bez większych przeszkód zeszliśmy granią do plecaków, w schronisku byliśmy po północy.

Tatry Filar Staszla V TRAD 2016-07-222EKGL
Ekipa 2EKGL w dniu 22.07.2016, w pięcio-osobowym składzie: Grzegorz, Leszek i Edyta oraz Ewa i Karol, przeszła osiem wyciągów na drodze "Filar Staszla" (~300m w górę + wyjście łatwym terenem do szlaku) Droga bardzo ciekawa przez swoje urozmaicenie od leciutkich przewieszeń do klasycznej płyty. Całość długa dająca satysfakcje. Większość wyciągów bardzo długa. Najdłuższy pierwszy, stanowisko wysoko, wykorzystana została prawie cała długość liny. Dojście do stanu po połogim terenie okazało się walką nie ze skałą ale z ciężarem i oporem liny. Nawigacja w skale i prowadzenie pierwszej liny Grzegorz Nocuń i Leszek Janowski w 6 długich wyciągach. Debiut nowicjusza w 2 krótkich wyciągach. Mentorskie wsparcie doświadczonych taterników - bezcenne: Cyt. "Idź jak droga puszcza". Puszczała, drogę przeszliśmy. info. i wrażenia Eva Klimek

Tatry Środkowe Żebro północno-zachodniej ściany Skrajnego Granatu IV TRAD 2016-07-212EKG
Ekipa 2EKG w dniu 21.07.2016, w cztero-osobowym składzie w parach: Grzegorz i Edyta oraz Ewa i Karol, przeszła pięć wyciągów na drodze "Środkowe Żebro północno-zachodniej ściany Skrajnego Granatu". Pierwsze dwa wyciągi, mokro i trudno w łatwym terenie. Plewienie chwytów, mokre buty, zimne ręce ale edukacyjnie bardzo, dla początkujących członków ekipy. Kolejne trzy - same przyjemności. Słono, piękne widoki, wygodne stanowiska. Przejście granią żebra, mały komin i różnorodność formacji skalnych. Na koniec wyjście do szlaku. Nawigacja w skale i prowadzenie pierwszej liny - Grzegorz Nocuń. info. i wrażenia Eva Klimek

Tatry Grań Kościelców OS 2016-07-10Grzegorz Nocuń, Leszek Janowski
W sobotę (09.07.2016) padały przelotne deszcze, a wysoko w Tatrach nawet i grad. W niedzielę (10.07.2016) rano pod południowo – zachodnią ścianą Zadniego Kościelca pojawiła się dwójka starszych gości z zamiarem przejścia drogi Surdela, lecz efekty sobotnich opadów wpłynęły na zmianę decyzji i chwilę później starsi panowie dwaj weszli na Mylną Przełęcz i rozpoczęli wspinaczkę, przy pięknej słonecznej pogodzie, granią w kierunku szczytu Kościelca. Wspinaczka granią, na początku w miłym towarzystwie, nietrudna, przyjemna, miejscami w dużej ekspozycji – szczególnie od strony Kotła Kościelcowego. Skała lita, chociaż udało nam się namierzyć pojedyncze ruchome chwyty i stopnie. Polecam – szczególnie początkującym taternikom.

Tatry Prawie Diretissima G VI+ OS 2016-03-10walek, dudek
Kultowa sprawa, zeszło nam ok 11h. Niestety nie jestem do końca usatysfakcjonowany bowiem od godziny 11 zeszła potężna mgławica, i pobłądziliśmy w górnej cześci. Byłem święcie przekonany, że ide dobrze ale wyszliśmy ok 50m od krzyża. Wiec niestety nie do koća czysto, ale przygoda i wyrypa sakramencka. Ta ściana to naprawde moloch.

Tatry Depresja Znamięckiego IV+ OS 2016-03-03walek, T. Zając
Cel był inny na ten dzień, ale spory opad śniegu w nocy i dodatnia temperatura zmieniły plan. Dość długa franca, ok 500m, trawy+skalne progi.

Tatry Kuluar Kurtyki WI 3+ OS 2016-01-31walek, S Cyndecki
Dobry warun, wiec szybka piłka nie licząc kolejek oczywiście.

Tatry Droga Czyża i Zgłobicy VI/VI+ OS 2016-01-20walek maniek F
Kolejna droga z cyklu "500zł pokutki". Robiona w dość niekorzystnych warunkach (duży opad śniegu + mróz i wiatr), w zwiazku z czym czas nie jest rewelacyjny, ok 6h. Kluczowy wyciąg w przewodniku ma V AO, po uklasycznieniu ok 6+ (również wg opinii kolegów), ciekawy, typowy miks trawkowo-skalny. W połowie wyciągu dopadł mnie kokretny ból paluchów, zna go każdy drajtulowiec, ale ten miał nasilenie razy kadzylion, mało brakło żeby pociekły mi łzy:) Inna przygoda to odnalezienie drogi zejścia w lawinowych pogarszających sie warunkach, udało sie zejsć na strone doliny Kondratowej.

Tatry Wariant R IX- RP 2014-10-11Migasek i Payek
Najtrudniejszy pierwszy wyciąg (nie licząc łatwego dojściowego) poprowadziliśmy obaj, oczywiście zakładając asekuracje podczas prowadzenia. Dwa kolejne trudne wyciągi poprowadziłem ja (w trzeciej próbie). Na drugim całą asekuracje zakładałem z ręki, natomiast na trzecim (okapy), po locie zjechałem na dół i nie zdejmowałem 4- ech ekspresów ze spitów (ten wyciąg jako jedyny ma prawie całą asekuracje ze stałych punktów), ponieważ było by to trudne technicznie, a nie mieliśmy na to już czasu. Migasek natomiast poprowadził ostatnie dwa wyjściowe wyciągi, niby łatwo, ale nie banalnie i po zmroku z czołówką. To był zimny dzień i cholernie marzliśmy na stanowiskach, potem nie wyczuwaliśmy dobrze małych chwytów, całe szczęście, że było sucho! Na wszystkich trzech trudnych wyciągach musieliśmy zawalczyć po trzy razy, często spadając na samej górze, na pierwszym np. z ostatniego ruchu. Obaj ostro walczyliśmy na całej drodze i jeszcze nigdy tak mocno nas nie wyciorało w górach. Na trzecim wyciągu zaliczam dzwona pod okapem, spadając podczas pierwszej próby z ostatniego trudnego miejsca i nadwyrężam staw skokowy, który w kolejnych dwóch próbach był coraz bardziej sztywny. Migasek miał skurcze nawet w końcówkach palcy, mimo to ostro zaciskał zęby i cisnął do góry. Fantastyczna górska przygoda i piękna historyczna droga jest nasza :)

Tatry Żabi Koń III TRAD 2014-09-20Paweł Kopeć i Goryl
łatwe wspinanie ale jeśli ktoś lubi trochę ekspozycji to polecam,ciekawe dojście i zejście z drogi.

Tatry Czarcie Klimaty 6+/7- RP 2014-02-10walek
Przeżegnawszy sie 4 razy w każdą strone świata i zabrawszy skórzany pasek natarty wężowym łojem wkroczyliśmy z Lechem do Szatańskiej Światyni. Czeluść to mroczna i posępna więc warto być wiekszej ekipie z mocnymi czołówkami. Załoiliśmy 2 drogi, przewieszenie, na pierwszej dość subtelny kruks, na drugiej wiosłowanie po drążkach. To tylko połowa opisu trudnosci bo druga to kurwa mrok i strach, przysiegam że w środku czuć siarką, a pod stanem widziałem odcisk kopyta w litej skale! Dobra koniec żartów, rejon ciekawy, jest jeszcze kilka propozycji ale raczej sporo trudniejszych, z samą perełką na czele! (urobiliśmy po 4 wpinki więc mały sukces jest) Ave!

Tatry Lodospad Spadowy III/WI 3 OS 2014-01-05dr know, góral , cniach
Opis i topo: http://brytan.com.pl/lodospad-spadowy-rekreacja-w-pieknym-zakatku-tatr/ Refleksje : http://www.ska.org.pl/phorum//read.php?2,19250,19274#msg-19274

Tatry Czuba nad Karbem III OS 2014-01-04Maciek D, Łukasz M, Payek
Wyjechaliśmy z zamiarem wspinu na Tępej, ale po nocnym deszczu i przygruntowym przymrozku powstał masakryczny "czarny lód" na ulicy! Złapaliśmy biwak tuż przed Zakopanem. Po godzinie piaskarka udrożniła drogę, więc ciśniemy dalej do czasu aż przed Palenicą ledwo co hamulce łapią pobocza, a obok nas goście lądują w rowie... W tej sytuacji mozolnym tempem wracamy do Kuźnic, dla uratowania dnia zmieniamy plany na Dolinę Gąsienicową. Dostajemy topo Czuby i napieramy na Potoczka. Maciek łączy pierwsze dwa wyciągi i pokonuje je bez zakładania przelotów. Ja na 3- cim chcąc obejść zespół, który szedł przed nami wybieram jakiś wariant z prawej strony, asekuracja miejscami dość wymagająca, albo moja psycha jeszcze słaba na początku sezonu:), wepchałem się też chyba w trochę trudniejsze miejsce, ale jakoś dogiełgałem do stanu z kosówek. Potem Maciek ciśnie znów wariantem na wprost zaciątkiem i pionowymi kosówkami, dalej łatwym terenem pod szczytową kopułę. Ostatni wyciąg prowadzi Łukasz i w całkiem dobrym czasie wychodzi na pik Czuby. Dość przyjemna, około 200- metrowa droga w łatwym terenie i dogodnym położeniu. Śniegu mało, ale trawki zmrożone i warun całkiem dobry.

Tatry Kościelcowa Przełęcz przez wschodnią ścianę Kościelca IV TRAD 2013-08-17Joanna Szkliniarz, Leszek Janowski, Grzegorz Nocuń
W planie była droga WHP 114, brakło czasu na powrót do Kielc i trzeba było wyjść w lewo na przełęcz. Prowadził Leszek, asekuracja z kości i friendów, ale przede wszystkim zabierać kilka długich pętli - świetne bloki skalne i zęby do asekuracji! Na zimę droga znakomita!

Tatry Zamarła Turnia drogą Motyki na pd.-wsch. ścianie V TRAD 2013-08-15Joanna Szkliniarz i Grzegorz Nocuń
Droga liczona do najpiękniejszych "piątek" w Tatrach

Tatry Sprężyna na Mnichu VII- OS 2013-08-04Migasek i Gleba
Zaskakujący początek dnia :) O 5 30 łapię stopa z Zakopanego i dojeżdżam nim do samego Moka wraz z ekipą botaników jadących tam do pracy :)O 7 40 docieram do Dolnych Półek gdzie czeka już Migasek. Po pokonaniu trawersu zjeżdżamy na całą długość liny i zaczynamy wspinaczkę dwoma ospitowanymi wyciągami od Luftwaffe biegnącymi Płytą Kosacza. Pierwszy wyciąg Sprężyny prowadzi Migasek, drugi kluczowy ja i jest to najmocniejszy wyciąg jaki poprowadziłem dotychczas w Tatrach. Trzeci wyciąg dzielimy na pół bo w spólnym stanie z American Beauty zaczęło się tłoczno robić. Trudności trzymają do samego końca drogi. Dwa pierwsze wyciągi Sprężyny ospitowane, dwa ostatnie na własnej. Na pik wychodzimy Południową Granią Mnicha połogiem bez chwytów co z mocno odparzonymi stopami było nie lada wyzwaniem.

Tatry Mnich drogą klasyczną IV zmiejscem V TRAD 2013-07-27Joanna Szkliniarz i Grzegorz Nocuń
Joanna chodzi rewelacyjnie!

Tatry "100" na Zadnim Kościelcu IV OS 2013-07-08Basia J, Tomek K, Grzegorz N, LeszekJ
Pierwsze skrzypce - Grzegorz Nocuń a później cała reszta tj. Basia Jabłońska, Tomek Kumański i Leszek Janowski. Wydawało mi się że są trudniejsze miejsca niż IV. Pogoda super, niezła akcja śmigłowca na Zamarłej T, no i piknik pierwsza klasa (nawet musztardy było pod dostatkiem).

Tatry Droga Byczkowskiego na Kościelcu V+ OS 2013-07-09Paweł Migas i Gleba
Bardzo ładny przed ostatni wyciąg. Trawersik z chwytami w rysie za odstrzelonym blokiem i na koniec wywinięcie się na półkę, a za plecami lufa.

Tatry Filar Staszla na Zadnim Granacie V OS 2013-07-08Paweł Migas i Gleba
Fajna droga w sam raz początki w Tatrach, według topo 11 wyciągów, my szliśmy prawie każdy wyciąg na całą długość liny więc wyszło ich o 3 mniej. Ostatni wyciąg płytą zdecydowanie najładniejszy.

Tatry Filar Staszla na Zadni Granacie V INNE 2013-07-07Leszek Janowski i Tomek Kumański
W mgłach i chmurach. Wejście w ścianę już po południu, trochę czasu nam zajęło, ale za to w miłym towarzystwie. Na piwko w schronisku zdążyliśmy. (Inne - już kiedyś robiłem)

Tatry Mnich, ściana pn.-zach. drogą Orłowskiego V TRAD 2013-06-22Grzegorz Nocuń
Szybka wspinaczka między jedna burzą, a dwoma następnymi. Pierwszy występ tatrzański Baśki Jabłońskiej i Tomka Kumańskiego.

Tatry Świnica północnym filarem i grań Świnicy IV TR 2012-08-23Grzegorz i Michał Nocuń
Dalszy ciąg kursu tatrzańskiego Michała. Miejsce IV na ostrodze filara, na uskoku w środkowej części grzędy oraz o dziwo na ostatnim wyciągu wyprowadzającym wprost na północny wierzchołek Świnicy. Droga opisana i chodzona (tak szedłem kilka razy w latach 70-tych i 80-tych) około 50m poniżej szczytu ucieka z ostrza filara w lewo i trawiastym terenem osiąga szczyt. Poszliśmy wprost w górę: depresja przechodząca w zacięcie zamknięte blokiem, obejście bloku z prawej IV, dalej prosto na szczyt grańką ok. 20m. Nie wierzę, że to nowy wariant, ale nie było śladu po hakach, skały pokryte porostami,a nie gęsto porysowane rakami jak niżej no i ta typowo tatrzańska kruszyzna!

Tatry Mnich ściana pn.-zach. drogą klasyczną IV+ TR 2012-08-18Grzegorz i Michał Nocuń
Ponownie po 28 latach, tym razem w ramach kursu tatrzańskiego Michała. Dawniej był tylko jeden hak pod przewieszką na drugim wyciągu, teraz spity na stanowiskach, liczne stare haki, zatarte kości i nawet camalot oraz tłok.

Tatry Rysa Strzelskiego V OS 2011-12-29Doktor, Herman
Prędzej komin a nie rysa. Waryn średni, dużo śniegu w ścianie. Grzebaliśmy się nieco-chyba to z powodu śniegu? Droga ok. tylko nie można się przestraszyć pierwszego wyciągu, który do pięknych nie należy.

Tatry Prawy Dziędzielewicz VI OS 2011-08-17wałek, świtek
I dzień W wyborze drogi pomógł ranking przeprowadzony kiedyś w Górach na najładniejsza polską "szóstkę". Dziędziel wygrał i to zasłużenie, bo droga jest naprawde elegancka. W zasadzie każdy wyciąg jest bardzo estetyczny, ładny i lity. Niestety długie opady dały o sobie znać, bo każdy jeden wyciąg był totalnie mokry, woda płynęła ściana i kapało na łeb. Ekstremum nastąpiło w drugim szóstkwym wyciągu, gdzie stojąc na mokrych tarciowych stopniach urwałem chwyt. Psyche wybierało mocniej niż bułe. ale przygoda nieziemska! II dzień Warun w ścianie zdecydowanie lepszy, woda występowała tylko punktowo. Zdiełaliśmy Droge Byczkowskiego V+ OS i Sprężyne VI OS. Ostatni wyciąg Byczka to chyba najładniejszy jaki robiłem do tej pory, super położone zacięcie! Sprężyna w całości rewelacyjna. Generalnie polecam drogi na Kościelcu, dobra jakość skały, ładne drogi, tylko troche za krótkie.

Tatry Międzymiastowa VI+ OS 0000-00-00czyzyk & ziolo
Genialna droga, wymagająca w swej wycenie. Zrobiliśmy jeszcze Kant Klasyczny VI- OS, Zacięcie Mogielnickiego V+ OS i Wacław Spituje VII (sportowa droga z ostatnim wyciągiem za VII+) OS.

Tatry Międzymiastowa VI+ OS 2010-09-23Karol P. Bartek , Wałek
Super droga, każdy następny wyciąg ładniejszy od poprzedniego. Lita, pancerna asekuracja, duża lufa i wymagająca. Dla mnie bomba!

Tatry Cień Wielkiej Góry M6+ OS 2009-12-29Herman, Mormon
Przepiękny debiut w Tatrach. Wspinanie z Hermanem to przyjemność.

Tatry Grań Wideł IV OS 2009-07-04Przemek "Cniach" Sieradzan, Leszek Janowski
Piękna wspaniała wspinaczka granią od Łomnicy do Kieżmarskiego Szczytu przez "Widły". Chcąc ją szybko zrobić zespół powinien umieć się szybko poruszać z lotną asekuracją w niezbyt trudnym terenie, ale za to w bardzo dużej ekspozycji. Podłużne pękniecię ostrza grani robi wrażenie.

Tatry Jargiło-Paćkowski VI+ OS 2009-05-28payek i Grześ
Przyjemny techniczny wspin, najpierw rysą a w dalszej części zacięciami. Ładna droga! Po akcji Tatry Bez Młotka, na drodze dobito jedno stanowisko z łańcuchem na drugim wyciągu, jednego spita na 3 wyciągu i jednego spita do dwóch starych na 3 stanowisku.

Tatry Filar Świnicy III OS 2009-04-16Cniach i LeszekJ
Wspaniała zimowa wspinaczka, warunki wspinaczkowe bardzo dobre, śniegi - betony. Ja byłem na drodze wcześniej w warunkach letnich. Dla Przemka nowość. Około 10 wyciągów z liną 60 m. Polecamy.