:: Menu ::

TatryZadni Mnich zachodnią granią II OS 2022-10-29LJ i GN
z jednym miejscem za III

TatryGrań Wideł V OS 2022-07-21Ewa Sz, Pyza
Klasyk graniowy Tatr, jak na tatrzańskie warunki lufiasta i wspinaczkowa grań. Szliśmy od Kieżmara na Łomnicę i ten kierunek polecam, ponieważ Miedziany mur i Zachodni Szczyt Wideł wspina się do góry. A to była moim zdaniem najbardziej estetyczna część tej grani. Na grani są dwa progi piątkowe, jeden wypychający kominek (IV ?) i sporo terenu II-III. We wszystkich trudniejszych miejscach są stałe punkty (haki lub spity) i stanowiska do zjazdu/ asekuracji. Większość grani przeszliśmy na lotnej w podejściówkach poza wymienionymi najtrudniejszymi miejscami. Polecam!

Tatry Filar Kellego V OS 2020-08-10Kinga Radek
Po Grani Baszt bez asekuracji z której w połowie drogi postanowiłam zrobić wycof zjazdami, Droga Kellego była przemiłą odmianą.

TatryŻabi Koń/ Grań IV OS 2019-06-17Kinga Radek
Szybkie podejście, szybkie wejście, piękna przestrzeń, fajne widoki na zakorkowane Rysy i poczucie szczęścia, że tu kolejki nie ma ;) potem zjazd, podejście pod Wołową Turnię z zamiarem zrobienia jakiejś drogi no ale tam już były tłumy więc… jedzonko, leżenie w słońcu i zejście w dół.

TatryWąski komin, warianty V OS 2018-12-17walek, p pawlikowski
Samym kominem sie nie dało, bo śniegu po pas. Warianty objeły ciekawe skalne kominki. Kwintesencja Zachodu, ok.450m. Dwa dni wcześniej byłem na Turze Artura na Olejarni ze Żoną, dobry cel na dupówe.

TatryStanisławski, Staflowa V OS 2018-09-21Maniek, Marcin & dr
dwa klasyki na koniec lata; w końcu, na stare lata udało się na Wołową - bardzo przyjazna ściana; był z nami Marcin (od niedawna w klubie - na forum zalogowany jako Miqun) i dał sobie elegancko radę; zarówno wspinaczkowo, jak i mentalnie (bo jak wiadomo wytrzymać z nami nie każdy potrafi);

TatrySadkova Cesta IV TRAD 2018-08-04Kinga, Radek
Fajna. Po zrobieniu Sadkovej zeszliśmy (przez Galerię) Baranią Przełęczą w Dolinę Dziką do schroniska w Dolinie Zielonej Kieżmarskiej. Moja pierwsza droga na własnej w Tatrach Słowackich.

TatryW samo południe V+ TRAD 2018-01-14Łukasz,Stachu,Piotrek  CH,Paweł Kopeć
drugi dzień działań zespoły te same,warunki w ścianie bardzo czujne na szczęście udało się przejść bez większych przygód. Trudności drogi skupiają się na 60 metrowym odcinku skalnym w trudnościach od 5+ do 4 z niewielka ilością trawek w drugiej połowie. Tu prowadzili Stachu i Kopciu oraz czwórkowym progu, który przypadł w udziale Łukaszowi i Piotrkowi.

TatryWesołej zabawy M4 TRAD 2018-01-13Łukasz,Stachu,Piotrek  CH,Paweł Kopeć
Ciekawa droga, Zrobiliśmy na cztery wyciągi. Linia trzyma w trudnościach. Pierwszy zespół musiał odśnieżać drogę. Podzieliliśmy się na dwa zespoły Stach i Łukasz oraz Paweł Kopeć i Piotrek Ch.

TatryFilar .uhaski IV+ OS 2018-01-15walek, pszemo
Łatwy klasyk na początek sezonu. Praktycznie wszystko na lotnej. Droga ładna jak wszystkie w tym rejonie. Betonów nie ma i na razie nie będzie! podpisałem tak dziwnie bo Edward nie śpi i jeszcze nam klub zdelegalizuje.

TatryBruce Lee VI+/-VII OS 2016-12-07walek, wojtek k
Na początek sezonu w sam raz. Niby Bula ale można sie fajnie poruszać. Tyle że kluczowy wyciąg troche na siłe, idziemy płytką mimo, że meter w prawo mamy zaciątko za 5. No ale tak to już jest na ściankach wspinaczkowych. Co do wyceny to ok VI+, ale nabija jak VII bo warto wbić haka.

TatryStupid Wall VII OS 2016-09-09walek, M Radliński
Główny cel czyli Janiga był potężnie oblegany wiec naparliśmy na ww. Kluczowa płyta jest ciekawa i ładna, konsultantem w sprawie obicia był zapewne sam Stefan, co również generuje pewną trudność. Dzień wcześniej zrobiliśmy Via AliNina na Osterwie, też ładna, ale niedługa, obita.

TatryZachodni Filar Ganku V+ RP 2016-08-13Łukasz Zioło & Michał Przysucha
Było to drugie podejście, w pierwszym niestety musieliśmy zrobić wycof po pokonaniu kluczowej przewieszki z powodu braku czasu  Sam Ganek jest dosyć słabo dostępnym i dosyć odległym szczytem, 3h dojścia ścieżką taternicką przez Dolinę Złomisk oraz Rumanową, którą trzeba dość dobrze znać żeby się nie zgubić i nie wejść w trudny teren. Drogę zaczynamy o 12:00, 1 wyciąg to formalność, 2 z przewieszką to kluczowy fragment drogi (w przewieszce znajduje się jedyny, zresztą ruszający się hak na całej drodze). Notabene wycena V+ wydaje się dość elastycznie zaniżona  Gdy udaje się ja pokonać wydaję się, że dokończenie drogi to tylko formalność. 3-ci wyciąg to piękna płyta zakończona długim zacięciem, idąc na drugiego zrzucam małą wantę. Na 4 wyciągu niestety zaczyna mżyć, a na 5 wyciągu mżawka przeradza się w słaby deszcz. 6 wyciąg to ostatnie trudne miejsce, czujny trawers w prawo, zastanawiam się czy damy rade bo skała zrobiła się cała mokra, a mnie kapie z kasku na twarz. Na szczęście Michał przechodzi trawers bez zająknięcia. 7 wyciąg to parę metrów w górę i dojście granią do stanu, tutaj popełniam mały błąd łapiąc się dwoma rękami i stając na dużej płetwie, która była po prostu luźnym kamieniem. Miałem wrażenie że cała grań się wali, na szczęście skończyło się na strachu. Będąc przy stanie związaliśmy się lotną i zaczęliśmy schodzić. Gdy wydawało się, ze jesteśmy już bezpieczni, obydwie żyły zaklinowały się w rysie, pomiędzy mną a Michałem. Liny nie daliśmy rady ruszyć w dwójkę, nawet przy użyciu jebadełka. Z względu na to że już mocno się ściemniało a nie znaliśmy drogi zejściowej zdecydowaliśmy się na cięcie liny. Bez większych przeszkód zeszliśmy granią do plecaków, w schronisku byliśmy po północy.

TatryPrawie Diretissima G VI+ OS 2016-03-10walek, dudek
Kultowa sprawa, zeszło nam ok 11h. Niestety nie jestem do końca usatysfakcjonowany bowiem od godziny 11 zeszła potężna mgławica, i pobłądziliśmy w górnej cześci. Byłem święcie przekonany, że ide dobrze ale wyszliśmy ok 50m od krzyża. Wiec niestety nie do koća czysto, ale przygoda i wyrypa sakramencka. Ta ściana to naprawde moloch.

TatryDepresja Znamięckiego IV+ OS 2016-03-03walek, T. Zając
Cel był inny na ten dzień, ale spory opad śniegu w nocy i dodatnia temperatura zmieniły plan. Dość długa franca, ok 500m, trawy+skalne progi.

TatryDroga Czyża i Zgłobicy VI/VI+ OS 2016-01-20walek maniek F
Kolejna droga z cyklu "500zł pokutki". Robiona w dość niekorzystnych warunkach (duży opad śniegu + mróz i wiatr), w zwiazku z czym czas nie jest rewelacyjny, ok 6h. Kluczowy wyciąg w przewodniku ma V AO, po uklasycznieniu ok 6+ (również wg opinii kolegów), ciekawy, typowy miks trawkowo-skalny. W połowie wyciągu dopadł mnie kokretny ból paluchów, zna go każdy drajtulowiec, ale ten miał nasilenie razy kadzylion, mało brakło żeby pociekły mi łzy:) Inna przygoda to odnalezienie drogi zejścia w lawinowych pogarszających sie warunkach, udało sie zejsć na strone doliny Kondratowej.

TatryWariant R IX- RP 2014-10-11Migasek i Payek
Najtrudniejszy pierwszy wyciąg (nie licząc łatwego dojściowego) poprowadziliśmy obaj, oczywiście zakładając asekuracje podczas prowadzenia. Dwa kolejne trudne wyciągi poprowadziłem ja (w trzeciej próbie). Na drugim całą asekuracje zakładałem z ręki, natomiast na trzecim (okapy), po locie zjechałem na dół i nie zdejmowałem 4- ech ekspresów ze spitów (ten wyciąg jako jedyny ma prawie całą asekuracje ze stałych punktów), ponieważ było by to trudne technicznie, a nie mieliśmy na to już czasu. Migasek natomiast poprowadził ostatnie dwa wyjściowe wyciągi, niby łatwo, ale nie banalnie i po zmroku z czołówką. To był zimny dzień i cholernie marzliśmy na stanowiskach, potem nie wyczuwaliśmy dobrze małych chwytów, całe szczęście, że było sucho! Na wszystkich trzech trudnych wyciągach musieliśmy zawalczyć po trzy razy, często spadając na samej górze, na pierwszym np. z ostatniego ruchu. Obaj ostro walczyliśmy na całej drodze i jeszcze nigdy tak mocno nas nie wyciorało w górach. Na trzecim wyciągu zaliczam dzwona pod okapem, spadając podczas pierwszej próby z ostatniego trudnego miejsca i nadwyrężam staw skokowy, który w kolejnych dwóch próbach był coraz bardziej sztywny. Migasek miał skurcze nawet w końcówkach palcy, mimo to ostro zaciskał zęby i cisnął do góry. Fantastyczna górska przygoda i piękna historyczna droga jest nasza :)

TatryŻabi Koń III TRAD 2014-09-20Paweł Kopeć i Goryl
łatwe wspinanie ale jeśli ktoś lubi trochę ekspozycji to polecam,ciekawe dojście i zejście z drogi.

TatryZapach Siarki 6+ INNE 2014-02-10Lechu
Wałku - dla łatwiejszej drogi proponuję wpis pod nazwą Zapach Siarki. Urobiona w stylu Inne czyli naparlismy od dołu, ale z powieszonymi ekspresami (i oczywiscie pierwszą bezpieczną), bo w miedzyczasie pojawił się duch templariusza i przestrzegał nas przed atakowaniem OS. Rejon jest tak mroczny, ze gdyby skala polska miała element wyceny powagi drogi, to dzisiaj urobione nie zmiesciłyby się w skali. Wycena X to przy wspinaniu tym przeklętym miejscu niedzielna przechadzka.

TatryCzarcie Klimaty 6+/7- RP 2014-02-10walek
Przeżegnawszy sie 4 razy w każdą strone świata i zabrawszy skórzany pasek natarty wężowym łojem wkroczyliśmy z Lechem do Szatańskiej Światyni. Czeluść to mroczna i posępna więc warto być wiekszej ekipie z mocnymi czołówkami. Załoiliśmy 2 drogi, przewieszenie, na pierwszej dość subtelny kruks, na drugiej wiosłowanie po drążkach. To tylko połowa opisu trudnosci bo druga to kurwa mrok i strach, przysiegam że w środku czuć siarką, a pod stanem widziałem odcisk kopyta w litej skale! Dobra koniec żartów, rejon ciekawy, jest jeszcze kilka propozycji ale raczej sporo trudniejszych, z samą perełką na czele! (urobiliśmy po 4 wpinki więc mały sukces jest) Ave!

TatryLodospad Spadowy III/WI 3 OS 2014-01-05dr know, góral , cniach
Opis i topo: http://brytan.com.pl/lodospad-spadowy-rekreacja-w-pieknym-zakatku-tatr/ Refleksje : http://www.ska.org.pl/phorum//read.php?2,19250,19274#msg-19274

TatryW samo południe V+ OS 2013-12-21Szpej
1 wyciąg na żywca. 2 i 3 połączyłem w 1 x 60m, ostatnie 2 na lotnej ( nie polecam - wszedłem tak w przewieszenie). Wszystko ja poprowadziłem aby zrobić czas...wyszlo 2h50 min. (partner Paprot)

TatryCień Wielkiej Góry M6+ OS 2009-12-29Herman, Mormon
Przepiękny debiut w Tatrach. Wspinanie z Hermanem to przyjemność.

TatryGrań Wideł IV OS 2009-07-04Przemek "Cniach" Sieradzan, Leszek Janowski
Piękna wspaniała wspinaczka granią od Łomnicy do Kieżmarskiego Szczytu przez "Widły". Chcąc ją szybko zrobić zespół powinien umieć się szybko poruszać z lotną asekuracją w niezbyt trudnym terenie, ale za to w bardzo dużej ekspozycji. Podłużne pękniecię ostrza grani robi wrażenie.